Uppsala och blåsten

Något som jag inte kan sluta förundras över är hur sjutton det alltid kan blåsa i Uppsala oavsett vindriktning. Att det är motvind när man cyklar är ju visserligen en oskriven regel men man förväntar ju sig att det ska vara medvind på tillbakavägen. – Fullt logiskt! Däremot är denna stad inte logisk för fem öre. Jag har ju inte gjort någon vetenskaplig studie om detta men jag har dock en teori. Jag tror att Uppsala ligger i ett slags hål som gör att vinden kommer in och fördelar blåsten till alla väderstreck. Någon annan förklaring kan jag inte komma på. Jag och Mathilda tog en promenad nyss och höll nästan på att blåsa bort.

Nog tjatat om vädret. Ett klassiskt samtalsämne när man börjar bli gammal, höhö!

Igår fick jag mitt schema inför sommaren. Det såg bra ut och jag ser fram emot att jobba inom hemtjänsten i år igen. Älskar verkligen att jobba med människor! Jag jobbar däremot hela midsommarhelgen men då bli det klirr i kassan i alla fall. Eftersom det är mitt sista sommarlov så kommer jag inte jobba perioden. Tänkte passa på att njuta, umgås och hälsa på kompisar. Sen är det ju ett sort happening som äger rum i slutet på augusti. Fina Maria ska gifta sig med mannen med stort M! Åh, det ska bli så kul att få se dem bli äkta makar. På Öland såklart, där allting en gång började..”alltså han är verkligen inte min typ” – hrm, just det Maria ;)

Nu ska jag dyka ner i litteraturens underbara värld. 

 

Kommentarer
Postat av: Maja

Det är precis samma sak i Göteborg, det blåser alltid! Vart du än befinner dig får du hålla i hatten - men det är ju västkusten också ;)
Kram! <3

2014-05-08 @ 17:58:29
URL: http://nolicedere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0